گفتار معصومين درباره ي امام مهدي (عج)

گفتار معصومين درباره ي امام مهدي (عج)

امير المومنين (ع) به فرزندش حسين(ع) فرمود:

اي حسين نهمين پسر تو همان كسي است كه به حق قيام مي كند، دين خدا را ظاهر مي سازد و عدالت را در سطح گيتي گسترش مي دهد.

امام حسين (ع) مي گويد به امير المومنين (ع) عرض كردم اين مطلب كه فرموديد محقق خواهد شد؟ فرمود: آري، قسم به آن خدايي كه حضرت محمد(ص) را به نبوت مبعوث نمود و او را از ميان جميع موجوداتش برگزيد ، اين امر واقع خواهد شد. لكن بعد از غيبت و حيرتي كه اتفاق مي افتد . (در عصر غيبت او ) كسي بر دينش باقي نماند مگر مؤمنين مخلص و كساني كه به مرتبه يقين رسيده اند و آنها كه خداوند تبارك و تعالي پيمان ولايت ما را با ايشان بسته است و بر دلهايشان ايمان نقش بسته و مؤيد به روحي از جانب پروردگار هستند.

*******

امام حسن مجتبي (ع) در ضمن يك حديث طولاني مي فرمايد:

خداوند تبارك و تعالي نهمين فرزند از فرزندان برادرم حسين فرزند فاطمه (س) را رد دوران غيبتش عمر طولاني عنايت نمايد سپس به قدرت خويش در هنگام ظهور به صورت جواني كمتر از چهل سال ظاهر ميشود و اين براي آن است كه مردم بدانند خداوند بر همه چيز قدرت دارد.

*******

ابن هاشم جعفري مي گويد : از امام هادي(ع) شنيدم كه مي فرمودند:

جانشين بعد از من فرزندم حسن است اما چگونه است وضع شما در هنگام جانشين فرزندم حسن (يعني حضرت مهدي (عج))! عرض كردم براي چه فدايت شوم ! فرمود : براي آنكه شما او را نمي بينيد و جايز نيست اسمش را ببريد. عرض كردم پس چگونه او را نام ببريم ؟ فرمود: بگوييد حجت آل محمد(ص)

 

*******

حضرت جواد(ع) در ضمن روايتي فرمود: هنگام ظهور حضرت مهدي(عج)ياران آن گرامي از مكانهاي مختلف زمين حدود سيصد وسيزده نفر به تعداد اصحاب بدر در اطرافش گرد خواهند آمد. و اين در كلام خداست كه مي فرمايد : [هر كجا باشيد خداوند تبارك و تعالي شما را جمع مي كند و خداوند بر همه چيز قادر است] و در آن زمان كه اين عده  گرد امدند ، امر فرج او ظاهر مي گردد و وقتي قيامش قطعي شود حدود ده هزار نفر بر آن ها اضافه مي شوند و آنقدر از دشمنان خدا مي كشند تا پروردگار راضي شود. 

راوي حديث حضرت عبدالعظيم حسني عليه الرحمه مي گويد: به امام (ع) عرض كردم آنها از كجا ميدانند كه خداوند راضي شده؟ فرمود : همان موقع كه قلبشان به رحم آيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ 21 / 1 / 1393برچسب:, ] [ 17:35 ] [ علیرضا موذنی ]
[ ]